Wilmar en Kieskeurig.nl bundelen krachten

Consumenten die online op zoek zijn naar een e-bike, kunnen dankzij een nieuwe koppeling met kassasysteem Wilmar op de onafhankelijke vergelijkingssite Kieskeurig.nl direct zien in welke winkel de gewenste fiets nog voorradig is.

Maak jezelf online zichtbaar

De zoektocht naar een nieuwe (elektrische) fiets start steeds vaker online. “Door deze koppeling werken we aan een brug van online oriëntatie van consument naar een bezoek aan de fietsenwinkels”, zegt Bard Duijs van Wilmar. Zeker nu de vraag naar e-bikes toeneemt en er lange levertijden zijn, is het van groot belang om inzicht te hebben in waar de fiets nu te koop is. Dat geldt zowel voor fietsenwinkels als voor de consument. Uit eerder onderzoek van Kieskeurig.nl bleek al dat 75% van de oriënterende consumenten bereid is om langer dan 15 minuten in de auto te zitten voor de aanschaf van een e-bike. “Hier kun je als fietsenwinkel alleen maar van profiteren”, aldus Duijs.

Proefritten en terugbelverzoeken

Diverse nieuwe ontwikkelingen zijn de laatste maanden aan de achterkant doorgevoerd in het systeem van Wilmar, waaronder de nieuwe koppelingen met partijen zoals Kieskeurig.nl. Vanaf nu kunnen klanten van Wilmar heel eenvoudig de winkelvoorraad tonen op Kieskeurig.nl bij het betreffende model. Met één klik activeren ze de gratis koppeling en is de winkel landelijk zichtbaar op de meest onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland. Consumenten kunnen een proefrit aanvragen of terugbelverzoek indienen. Deze aanvragen komen direct binnen in het kassasysteem van de fietsenwinkel. De winkel ontvangt contactgegevens van de consument en kan die rechtstreeks benaderen voor een winkelbezoek.

Kieskeurig.nl steeds belangrijker

De afgelopen twee jaar heeft Kieskeurig.nl succesvol de switch gemaakt binnen de productgroep elektrische fiets. Waar Kieskeurig.nl voorheen samenwerkte met webshops, werkt het nu direct samen met fysieke fietsenwinkels. “We werken niet meer samen met webshops binnen deze productgroep, maar enkel nog met fietsenwinkels en fietsmerken. We weten namelijk dat het merendeel van de fietsen in de fysieke winkel wordt aangeschaft”, aldus Kjeld van Dijk van Kieskeurig.nl. De website ontvangt maandelijks gemiddeld 150.000 bezoekers binnen de productgroep elektrische fiets en heeft samenwerkingen met diverse fietsmerken voor actuele